وبلاگ

فهرست مطالب

مشاوره کسب و کار خانگی چه میزان سود دارد؟ 

بر اساس گزارش Statista،‌اندازه بازار مشاوره در ایالات متحده در سال 2020 به ارزش 64.4 میلیارد دلار رسید؛ رقمی که به فقط متعلق به کسب و کارهای کوچک و خانگی است. بنابراین می‌توان فهمید که بازار مشاوره کسب و کار خانگی نیز در کنار مشاور مارکتینگ برای فروش آنلاین، فوق‌العاده پرسود است که این خود می‌تواند نشان دهنده جذابیت و ارزش آن باشد.

اگر در زمینه فعالیت خود متخصص هستید، چه در زمینه فروش، بازاریابی، فناوری اطلاعات و یا امور مالی، می‌توانید به عنوان یک مشاور کسب و کار خانگی و کوچک درآمد خوبی کسب کنید.

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که مشاوره کسب و کارهای خانگی به چه کسب و کارهایی می‌توانند کمک کنند، چه خدماتی ارائه می‌دهند، چگونه یک شرکت مشاوره کسب و کار کوچک راه‌اندازی کنیم، چگونه یک مشاور مستقل کسب و کار کوچک شویم و نگاهی به قیمت‌گذاری واقعی جلسات مشاوره خواهیم‌داشت.

معرفی مشاوره کسب و کار خانگی

تدوین استراتژی، حل مسئله و توسعه مهارت‌ها از وظایف مشاوران کسب و کار است. متخصصین این حوزه از منابع و برنامه‌هایی ارائه می‌دهند که به بهبود عملکرد سازمانی کمک می‌کند. به طور کلی، شما می‌توانید مشاوران کسب و کارهای کوچک را به عنوان کارمندان قراردادی برای شناسایی مشکلات، ارائه راه‌حل و اجرایی کردن آن استخدام کنید تا به موفقیت دست یابید.

برای بهره‌مندی از مشاوره کسب و کار خانگی می‌توانید بدون آنکه آنها را به صورت تمام وقت استخدام کنید، برای حل یک مشکل شرکت از آنها کمک بگیرید و یا فقط از مشاوره و استراتژی‌سازی آنها استفاده کنید.

مشاوره کسب و کار خانگی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

شما در مشاوره کسب و کار خانگی می‌توانید از خدمات بسیاری مانند یک طرح کسب و کار، استراتژی فروش، پلن بازاریابی یا طراحی کمپین روابط عمومی استفاده کنید. 

آنها در زمینه‌های خاصی مانند حسابداری، منابع انسانی، مدیریت، بازاریابی یا روابط عمومی نیز می‌توانند تخصص داشته باشند. به سختی می‌توان حوزه فعالیت مشاور کسب و کار کوچک را در یک مقاله بیان کرد چراکه به تمام کسب و کار کوچک کمک کند.

در زیر، برخی از خدماتی که یک مشاور کسب و کار خانگی ارائه می‌دهد را باهم مرور می‌کنیم.

  1. مشاوره جهت افزایش فروش و روش بازاریابی.
  2. مشاوره برای مدیریت پروژه.
  3. تهیه گزارش از عملکرد.
  4. پیش‌بینی روند و رفتار مشتریان
  5. مشاوره فناوری اطلاعات
  6. راهنمایی برای کارهای مالیاتی و حسابداری.
  7. برنامه‌ریزی استراتژیک.

در ادامه هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد.

1. مشاوره جهت افزایش فروش و روش بازاریابی

استراتژی فروش و بازاریابی از فعالیت‌های مهم مشاوره کسب و کار خانگی 

اگر فرد متخصصی در زمینه فروش و بازاریابی باشید به راحتی می‌توانید این دانش را به عنوان یک مشاور کسب و کار خانگی ارائه دهید.

یک مشاور کسب و کار خانگی می‌تواند به روش‌های مختلفی با تیم‌های فروش و بازاریابی همکاری داشته باشد. به عنوان مثال، آنها می‌توانند یک استراتژی دیجیتال، یک کمپین بازاریابی، یا روی توسعه وب یا جنبه آموزشی کار کنند.

به عنوان مثال فرض کنید که مشکل پایین بودن عملکرد تیم فروش است. مشاور بازاریابی باید مشکلات را شناسایی کرده می‌تواند اعم از روش فروش باشد یا نداشتن دانش کافی جهت فروش. او بر روی استراتژی راه‌حل کار می‌کند و سپس آن را اجرایی می‌کند. به عنوان مثال، یک مشاور ممکن است استفاده از HubSpot Sales Hub یا Active Campaign را توصیه کند.

3. مشاوره برای مدیریت پروژه

یکی از دلایل اصلی مراجعه مشتریان، مشاوره مدیریت پروژه است. فرض کنید محصول یا خدمات جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اید، اما مطمئن نیستید که چه استراتژی باید داشته باشید. چرا که شاید بخواهید فقط با 5 کارمند شروع به فعالیت کنید و هیچ یک از آنها در مدیریت پروژه کار نمی‌کنند.

آن وقت است که یک مشاور می‌تواند به کارکنان شما آموزش دهد که چگونه پروژه را مدیریت کنند یا به عنوان مدیر پروژه قراردادی کار کند.

علاوه بر این، اگر کسب و کاری در بلند مدت از نظر عملیاتی کارآمد نبوده است، مشاوره کسب و کار خانگی می‌تواند در شناسایی مشکلات و ارائه راهکاری برای بهبود مدیریت پروژه سازمان کمک‌کننده باشد.

3. تهیه گزارش از عملکرد

مشاور کسب و کار در نوع گزارش می‌تواند فرایند یک کسب و کار را بهبود بخشد: روند قبلی را براساس داده‌های موجود تحلیل کرده و هر گزارشی که از این به بعد ارائه می‌شود را تجزیه و تحلیل کند. 

تهیه گزارش شاید از مواردی باشد که یک کسب و کار کوچک نیاز داشته باشد که به صورت طولانی مدت مشاور استخدام کند. اگر کسب و کار خانگی به مشاور کسب و کار خانگی گزارش ارائه دهد، در این صورت مشاور می‌تواند تحلیل‌ها یا گزارش‌ها را جمع‌آوری کند و بفهمد تا بتواند براساس داده‌ها، تصمیمات تجاری هوشمندانه بگیرد.

اگر یک صاحب کسب و کار این کار را به تنهایی انجام دهد، ممکن است داده‌ها را اشتباه تفسیر کند یا معنی اعداد را درک نکند.

4. پیش‌بینی روند و رفتار مشتریان

پیش بینی رفتار مشتری در آینده 

 

زمانی که یک کسب و کار کوچک به تازگی شروع به کار می‌کند، باید پیش‌بینی‌هایی برای چگونگی پیش رفتن اوضاع در آینده نزدیک و دور داشته باشد.

با این حال، زمانی که منابع، زمان یا پرسنل کافی برای جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن ندارید، پیش‌بینی سخت خواهد بود. در آن زمان است که یک مشاور کسب و کار خانگی می‌تواند، وارد شود. مشاور شواهد را جهت اتفاقات آینده بررسی خواهند کرد. 

5. مشاوره فناوری اطلاعات

مشاور مارکتینگ برای فروش آنلاین یک کسب و کار کوچک، فناوری مناسب را انتخاب می‌کند چراکه راه‌اندازی کارآمد سیستم برای صاحب کسب و کار آسان نخواهد بود.

به همین دلیل شرکت‌ها مشاورانی را برای خدمات فناوری اطلاعات استخدام می‌کنند. مشاور می‌تواند به انتخاب فناوری مناسب کمک کند و مطمئن شود که سیستم‌های فناوری به درستی و کارآمد تنظیم شده‌اند.

اگر یک شرکت برای مدتی شروع به کار کرده باشد، مشاوره کسب و کار خانگی می‌تواند به شناسایی ناکارآمدی‌های تکنولوژیکی و سپس یافتن راه حلی برای بهبود سیستم و فرآیندهای یک شرکت کمک کند.

6. راهنمایی برای کارهای مالیاتی و حسابداری

یک کسب و کار کوچک به مشاوره مالیاتی و حسابداری برای بلند نیاز دارد. اگر تیم کوچک باشد شاید داشتن یک بخش حسابداری، توجیه مالی نداشته باشد. با این حال، هر شرکتی به یک متخصص برای مدیریت و بررسی امور مالی نیاز دارد.

در مشاوره کسب و کار خانگی برای مدیریت مالی بودجه‌ها، لیست حقوق و دستمزد تنظیم می‌شود یا در زمینه مالیات راهنمایی‌هایی انجام می‌شود. امور مالی و حسابداری یکی از سخت‌ترین کارها برای مدیریت یک شرکت کوچک است که باید به درستی مدیریت شود.

7. برنامه‌ریزی استراتژیک

یکی از نیازهای مهم کسب و کار خانگی، برنامه‌ریزی استراتژیک است. مشاور جهت برنامه‌ریزی یک پلن  استراتژیک کمک کند.

در واقع نقش مشاوران، شناسایی مسائل و برنامه‌ریزی راهبردی راه‌حل است. در اصل، با خلاقیتی که دارند می‌توانند در هر نوع کسب و کاری، تخصص داشته باشند و به کسب و کارهای کوچک کمک کنند تا کارآمدتر کار کنند.

متوسط ​​هزینه مشاوره مشاغل کوچک چقدر می‌توان تعیین کرد؟

با توجه به تنوع گسترده‌ای از انواع مشاوران کسب و کارهای خانگی، تعیین یک رقم متوسط ​​برای هزینه‌های مشاوره مشاغل کوچک می‌تواند دشوار باشد. این نرخ‌ها نیز بر اساس مکان، ساختار قیمت‌گذاری و اینکه آیا قصد دارید روابط مستمر با مشتریان را حفظ کنید، متفاوت است.

باید مطمئن شوید که هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، ارزش زمانی که می‌گذارید را داشته باشد. همیشه میانگین هزینه‌ای که برای تخصص شما پرداخت می‌شود را به عنوان دستمزد درنظر بگیرید. 

هنگامی که این رقم را به دست آوردید، از آن برای محاسبه میزان درآمد خود به صورت ماهانه، هفتگی و ساعتی استفاده کنید. با این اطلاعات، سعی کنید نرخی را مشخص کنید که نشان دهد اگر به عنوان مشاور کار نمی‌کردید، چطوره چیزی می‌توانستید بسازید.

این منطق می‌تواند تقریباً برای هر نوع مدل قیمت‌گذاری مشاوره کسب‌وکارهای کوچک اعمال شود؛ از جمله نگهدارنده‌ها، هزینه‌های ماهانه، شارژ بر اساس پروژه یا نرخ‌های ساعتی. همانطور که پروژه‌های بیشتری را تحویل می‌دهید و شناخته می‌شوید می‌توانید به تدریج، قیمت‌های خود را افزایش دهید.

جهت رزرو وقت مشاوره از متخصصین آکادنی خاص باش با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.