از همین لحظه شروع کن

زندگی یک بار اتفاق میفته و به هیچکدوممون فرصت دوباره نمیده. نمیشه یه مسیر رو بریم و به عقب نگاه نکنیم و بدون مراقبه همینجور فقط پیش بریم. از طرفی خواسته همه ما اینه که موفق باشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم، مخصوصا اگه تحصیلات دانشگاهی داشته باشیم، باید در ترکیبی از علاقه و استعداد و نیاز بازار، فعالیت کنیم. برای انتخاب بهترین مسیر یه چراغ راه نیازه؛ پک “خاص باش” مسیر رو برات روشن می کنه.

در کتاب خاص باش چی میخونیم

 چرا باید متخصص و حرفه ای بشیم؟ چطور می تونیم در هر رشته و زمینه ای به بالاترین سطح مهارت دست پیدا کنیم؟ نقطه قوت کتاب “خاص باش” اینه که اصول و قواعدی که برای رفتن از سطح مبتدی تا حرفه‌ای گفته شده، برای هر زمینه فعالیتی کارسازه.

استفاده بهینه از زمان با آموزش تصویری"خاص باش"

دیدن و شنیدن تصویر و صدای معلم و استاد، باعث میشه حق مطلب ادا بشه و درک بهتری نسبت به مطالعه منبع مکتوب اتفاق بیفته. پک خاص باش، دارای انواع مختلف محتوا، از مکتوب تا ویدئویی هست تا برای افرادی که به محتوای  تصویری علاقمندن، مفید باشه. از طرفی، همیشه مطالبی هست که اگه از زبون استاد بشنوی، بهتر درک میکنی. چی بهتر از این که بسته “خاص باش”، با وجود یک سی دی آموزشی شامل محتوای تصویری اساتید مدرس، کامل تر بشه.

محتویات بسته "خاص باش" رو ببینیم

وقتی اسم یه بسته، “خاص باش” باشه، بدون شک باید محتویاتش هم خاص باشه. غیر از کتاب و سی دی که آموزش‌های بی‌نظیر تدوین نقشه راه  حرفه‌ای شدن رو شامل میشه؛ شامل یک خودکار پد داره که هم باهاش تمرینات کتاب رو به صورت عملی رو کاغذ بیاری و هم به عنوان قلم برای کار با موبایلت ازش استفاده کنی. نشان گذار جذابی برای مشخص کردن آخرین صفحه ای که مطالعه کردی هم بخش دیگری از این بسته رو تشکیل میده و به جذابیت قضیه اضافه کرده. خلاصه اینکه یه مجموعه شیک و خاص برای خاص شدنتون مهیا شده.

مثلث موفقیت برای خاص شدن

تا حالا به این فکر کردی که کدوم رشته و زمینه رو برای آینده حرفه ای خودت انتخاب کنی؟ زمینه ای که بهش علاقه داری یا زمینه ای که موقعیت شغلی باشه براش؟ برای موفق شدن باید به معیارهای شخصیت بیشتر بها بدی یا عوامل بیرونی و محیطی؟ سه عامل رو از دکتر وکیلی بشنویم که در کتاب خاص باش هم به تفصیل بحث شده و به شدت تاثیرگذار و تعیین کننده هست.

جذاب ترین فصل کتاب خاص باش : هرم تخصص

برخی از ماها فکر میکنیم با تنوع مهارت ها می تونیم به موفقیت برسیم؛ یعنی به این باور هستیم که اگه در چند زمینه مختلف، دستی داشته باشیم، میتونیم از هر کدوم یه آورده ای بدست بیاریم و مجموعاً موفق شیم. برخی دیگه اعتقاد دارند باید تمرکز رو روی یک حوزه تخصصی گذاشت و وقت و انرژی مون رو در کسب مهارتهای متنوع هدر ندیم.  حالا چی کار کنیم که هم گستره مهارتهامون وسیع و کامل باشه و هم بتونیم در یک تخصص ویژه، عمیق شیم.اینجاست که در فصل 5  هرم تخصص میاد و کمکت می کنه که هر دو رو با هم داشته باشی تا تبدیل به یک حرفه ای واقعی بشی.

شبکه ارتباطی رو برای موفقیت جدی بشمریم

حتما شنیدی که میگن موفقیت تو به اطرافیانت بستگی داره! اتفاقا افراد موفق برای انتخاب اطرافیانشون وسواس بیشتری دارن تا بتونن بیشتر رشد کنن . پس باید این مسئله رو به تفصیل بررسی کنیم که شبکه ارتباطی ما چه تاثیری در موفقیتمون داره. فصل 7 کتاب خاص باش به جزئیات این مسئله پرداخته.

retina-logo