وبلاگ

فهرست مطالب

عادتهای خوب

چرا باید عادتهای خوب ایجاد کنیم

بخشی از زندگی شاد و سالم این است که تصمیم و رفتار خود را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.  ایجاد عادتهای خوب ، اساس شکل دادن به یک سبک زندگی مطلوب است. آیا تا به حال فکر کرده ­اید که چرا ایجاد عادتهای خوب  و حذف عادات بد بسیار ضروری و البته سخت است؟  حذف عادات بد و ایجاد عادات خوب، فرایند ساده ای نیست. شناخت عادتهای خوب و بد، انتخاب عادات مناسب و یافتن روش مناسب ایجاد عادات خوب، مهمترین گام های فرایند ایجاد عادتهای خوب است. پیش از اجرای فرایند ایجاد عادات خوب ، باید به چرایی این موضوع آگاه شویم. چرا ایجاد عادات خوب اینقدر مورد تاکید گرفته است؟ عادات خوب چگونه می توانند موجب موفقیت شوند؟ پاسخ این سوال ها و سوال های مشابه در این مقاله آورده شده است.

  1. شما همان عادات تان هستید.

عادت کاری است که شما در دوره های منظم روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام میدهید بدون اینکه به آن فکر کنید. عادت ها می توانند خوب یا بد باشند. سیگار کشیدن، مطالعه، مسواک زدن یا حفظ یک زندگی سالم عاداتی هستند که شما شکل می­دهید. عادت ها بخشی از زندگی هستند که ناآگاهانه به سمت انجام آن ها می روید. در نهایت شما به چیزی تبدیل می­شوید که به آن عادت کرده اید. حال بررسی کنید که شما در طول روز در حال تثبیت عادات سازنده هستید یا عادات مخرب؟

  1. شما می توانید عادت های خود را تغییر دهید

بهترین چیز در مورد عادت­ها این است که اگر آن­ها را دوست ندارید یا اثر مثبتی در زندگی شما ندارند، می توانید آنها را ترک کنید. در مورد ترک عادت ها، باید گفت که ترک عادات بد، سخت تر از ایجاد عادتهای خوب است. اما نکته امیدوار کننده این است که در حذف عادات بد و ساخت عادتهای خوب ، غیرممکن وجود ندارد. شما می توانید هر عادت بد و مخربی را که دارید، حتی اگر سال هاست که در اعمال و روتین شما رخنه کرده است، حذف کنید. در مقابل شما می توانید سخت ترین عادت های سازنده را به روتین خود تبدیل کنید. این توانستن، فقط یک شعار نیست. تحقیقات روانشناسی در زمینه توسعه فردی ثابت کرده است که با ممارست و استمرار در این مسیر، می توانید به هدفتان برسید.

  1. عادات خوب به شما امکان می‌دهد به اهداف خود برسید.

عادت مثل یک و تمرین است و اهداف شما مثل یک رقابت است . اگر خوب تمرین کنید در رقابت پیروز می شوید. اگر عادتهای خوب داشته باشید به اهداف خود هم می رسید. عادات خوب موجب ایجاد احساسات خوب، تقویت انرژی مثبت و فعالیت های سازنده در زندگی شما می شود. نتیجه ی این تغییرات، در کنار  عوامل تخصصی مرتبط با شغل و حرفه ی شما، به موفقیت می انجامد.

  1. عادات پایه ای برای زندگی تعیین می کنند

از آنجایی که عادت‌ های شما تبدیل به شخصیت شما می شود، عادات چه خوب و چه بد، که در نهایت پیروی از آنها را انتخاب می‌کنید، سرنوشت شما را رقم خواهند زد. اگر عادت دارید که با شادی به خانواده خود سلام کنید، در نهایت به فردی شاد تبدیل خواهید شد. اگر عادت به خوردن سبزیجات با هر وعده غذایی داشته باشید، در نهایت به یک فرد سالم تبدیل خواهید شد. با انتخاب عادتهای خوب خود را برای داشتن یک زندگی شاد و سالم آماده کنید.

  1. عادت ها می توانند جایگزین انگیزه شوند

همه انسان ها، روزهایی دارند که در آن انگیزه کافی برای ورزش کردن، کار کردن یا خوب غذا خوردن ندارند. با این حال، زمانی که بتوانید این فعالیت ها را به عادت تبدیل کنید، بدون نیاز به فکر کردن، آنها را انجام خواهید داد. ایجاد پایه ای برای عادات سالم تا پایان عمر به شما سود زیادی خواهد رساند. ایجاد عادتهای خوب کار غیرممکنی نیست و با تصمیم و تمرین صحیح می توانید این روند را آسان تر کنید.

عادتهای خوب

کارگاه ایجاد عادات سازنده

برای ساخت عادتهای خوب و سازنده، روش های بسیاری وجود دارد. شناخت عادت هایی که در دوران حاضر بتواند سبک زندگی انسان را بهبود بخشد، از مهمترین بخش این فرایند است. در کارگاهی با عنوان “عادات گلادیاتورها” با تدریس استاد حقدوست و دکتر محمد وکیلی، به این مهم پرداخته شده است.

کارگاه دو روزه ی “عادات گلادیاتورها”، به بررسی و شناخت عاداتی پرداخته است که در دنیای امروزی با وجود چالش های حاکم ضروری است. عادت های معرفی شده در این کارگاه و نحوه ی ایجاد آن ها، شما را به موفقیت نزدیک تر میکند. مسیر حرفه ای یک انسان، بدون روتین درست و سازنده، به مقصد مطلوب نخواهد رسید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.