وبلاگ

فهرست مطالب

کارگاه تدوین نقشه راه آکادمیک

کارگاه تدوین نقشه راه آکادمیک

اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری، یا داوطلب کنکور دکتری هستید، مخاطب این کارگاه هستید و اگر هنوز وارد مقطع ارشد یا دکتری نشده اید، بهتر است از محتوای کارگاه تدوین نقشه راه آکادمیک برای تصمیم ­گیری درست استفاده کنید.

این تصور ذهنی که “موفقیت بدون تحصیلات عالی امکان پذیر نیست”، باعث رقابت جدی در کنکور برای ورود به دانشگاه­ها شده است. با وجود فرصتهای بسیاری که تحصیلات دانشگاهی برای یک فرد می­تواند به همراه داشته باشد،  برای موفقیت در بسیاری از مشاغل و حرفه ­ها، اصلا نیازی به تحصیلات عالی نیست؛ اما مدرک گرایی یک مسئله­ ی بارز در کشور ماست که زمان و هزینه ی زیادی از قشر جوانان با انگیزه را هدر می­ دهد.

برای شروع به چند سوال زیر پاسخ دهید:

  • در شرایط فعلی ادامه تحصیل در سطوح عالی دانشگاه تصمیم بهتری است یا ورود هر چه زودتر به بازار کار ؟
  • هدف شما از تحصیل در مقاطع عالی چیست؟
  • آیا برای دوران دانشجویی و فارغ اتحصیلی خود برنامه­ ی مشخصی دارید؟
  • آیا می دانید که مدرک دانشگاهی، چه کاربردی برای شما خواهد داشت؟

اگر پاسخ این سوالات را نمی دانید یا تاکنون به این سوالات فکر نکرده اید، بدون شک شما به یک راهنمایی کامل و جامع نیاز دارید. کارگاه تدوین نقشه­ ی راه آکادمیک ، یک آموزش کاربردی و عملی است که توسط “آکادمی خاص باش” و با تدریس دکترمحمد وکیلی برگزار شده است.

در مورد کارگاه تدوین نقشه راه آکادمیک بیشتر بدانیم

کارگاه تدوین نقشه راه آکادمیک ، یک کارگاه چهار جلسه­ ای آنلاین است که به صورت آفلاین نیز در دسترس شرکت کنندگان قرار میگیرد.

در این کارگاه موارد زیر بررسی می­شود:

  • تدوین نقشه راه آکادمیک
  • مدل موفقیت در آزمون دکتری و با تمرکز بیشتر بر آزمون مصاحبه ی دکتری
  • آشنایی با هرم تخصص : یک مدل جامع و جذاب برای ترسیم نقشه راه موفقیت در هر حرفه یا رشته تخصصی.
  • طراحی هرم تخصص و انجام تمرینات عملی: بعد از آشنایی با مدل هرم تخصص، دانشپذیران می­توانند به صورت عملی و در قالب یک فرایند گام به گام، نقشه راه و برنامه عملیاتی موفقیت حرفه­ ای خود را تدوین کنند.
  • تدوین رزومه ­ی حرفه ­ای شامل:
  • مندرجات و محتویات لازم رزومه
  • نحوه تدوین درست و بهینه­ ی رزومه
  • نکات مهم پیرامون ظاهر و جذابیت رزومه و …
  • نحوه نگارش انگیزه نامه و بیانیه هدف
  • اصول پاسخ به سوالات ارزیابی حرفه­ ای در جلسه مصاحبه دکتری

 

کلوب خاص باش

یکی از ویژگی­ های اصلی کارگاه تدوین نقشه راه آکادمیک ، تعامل با دکتر وکیلی، مدرس و مبدع برند خاص باش است. ایشان در کلوب خاص باش، با شرکت کنندگان کارگاه تدوین نقشه راه آکادمیک در تعامل هستند. در این کلوب شرکت کنندگان با یکدیگر در ارتباط بوده و تکالیف و تمرینات دوره را برای یادگیری متقابل به اشتراک میگذارند.
از مزایای دیگرِ عضویت در کلوب این است که می توانید با افرادی که هم مسیر شما هستند، آشنا شوید. سیستم ­سازی و شبکه­ سازی یکی از گام ­های مهم موفقیت در جامعه­ ی امروزی است که این امکان در کلوب خاص باش فراهم شده است.

در مورد دکتر محمد وکیلی بیشتر بدانیم

موسس آکادمی خاص باش، دکتر محمد وکیلی، دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی، مشاور سازمانی و مدرس دانشگاه، از مدرسین به نام درس استعداد تحصیلی هستند. ایشان نویسنده­ ی کتاب استعداد تحصیلی کنکور دکتری (مرجع استعداد تحصیلی کنکور دکتری در کل کشور) هستند. حدود 20 جلد کتاب در زمینه مدیریت، هوش و استعداد، موفقیت و…  از ایشان به چاپ رسیده که برخی از این آثار بارها تجدید چاپ شده است.

دکتر محمد وکیلی، در کارگاه تدوین نقشه راه آکادمیک با محوریت کتاب خاص باش، بین علاقه، استعداد، شغل، حرفه، تخصص، هدف و موفقیت ارتباط ناگسستنی ایجاد کرده ­اند. محوریت کارگاه مذکور و کتاب خاص باش، بر تخصص گرایی و پرهیز از پراکنده کاری بنا شده است؛ این کارگاه به دانشجویان کمک می­کند بین شغل و تحصیل خود ارتباط هدفمند ایجاد کنند.

فعالیت های عملی کارگاه؛ کاربردی و منحصر به فرد

یکی از نقاط قوت این کارگاه که به شدت مورد استقبال شرکت کنندگان دوره­ ی قبل قرار گرفته است، تمرینات عملی و کاربردی است که به صورت فرد به فرد انجام میشود. پاسخ­ ها در کلوب خاص باش به اشتراک گذاشته و توسط دکتر وکیلی بررسی می شوند. نقشه راه آکادمیک و هرم تخصص برای هر فرد شرکت کننده به صورت منحصر به فرد قابل طراحی و تدوین است.

نقشه راه و هرم تخصص، یک راهنمای بسیار کامل و جامع برای هدفمند شدن فعالیت­های آکادمیک دانشجویان است. به طوری که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، با توجه به مسیری که اختصاصا برای خود طراحی و تدوین کرده ­اند، وارد بازار کار می­شوند. شرکت در این کارگاه، به دانشجویان کمک می­کند دید بازتری نسبت به انتخاب درست بین تحصیل دانشگاهی یا ورود به بازار کار،  ورود موفق به دانشگاه، تحصیل در مقاطع بالاتر، آمادگی جهت کسب کرسی هیات علمی و به طور خلاصه موفقیت در شغل و حرفه­ ی مناسب خود، چه در فضای آکادمیک و چه در صنعت داشته باشند.

 

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.